Okolic@ Strona G³ówna Okolic@
Forum spo³eczno¶ci lokalnych

FAQFAQ  SzukajSzukaj  U¿ytkownicyU¿ytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Nastêpny temat
Ruroci±g tranzytowy ze ¶ciekami z Gór i Ciechomic cz. 2.
Autor Wiadomo¶æ
OsieckiBogus³aw 

Do³±czy³: 18 Pa¼ 2008
Posty: 754
Sk±d: Radziwie
Wys³any: Nie Sty 19, 2014 11:52   Ruroci±g tranzytowy ze ¶ciekami z Gór i Ciechomic cz. 2.

PISMO WODOCI¡GÓW Z DNIA 22.11.2013R. DO RADY MIESZKAÑCÓW JAKO ODPOWIED¬ NA KILKA PISM KIEROWANYCH DO NICH PRZEZ RM I MIESZKAÑCÓW.

Projekt pn.: „Uporz±dkowanie gospodarki ¶ciekowej na terenie Miasta Ptocka, etap II"

P³ock, 22.11.2013 r.

Rada Mieszkañców Osiedla „jRADZIWIE" w P³ocku
Za po¶rednictwem Pani Teresy Kijek
Przewodnicz±cej Rady Mieszkañców „RADZIWIE"

JRP/MAO/W/542/5846/2013

W odpowiedzi na Pañstwa pisma: z dnia 04.10.2013, 14.10.2013 i 29.10.2013 r. przekazujemy informacje dotycz±ce ustalenia przebiegu kanalizacyjnego ruroci±gu t³ocznego biegn±cego przez osiedle Radziwie. Zadanie to jest realizowane w ramach przedsiêwziêcia pn. „Modernizacja systemu gospodarki ¶ciekowej lewobrze¿nej czê¶ci P³ocka poprzez likwidacjê oczyszczalni ¶cieków Radziwie i Góry, budowê przepompowni ¶cieków na osiedlu Góry wraz z przewodem t³ocznym oraz przepompowni ¶cieków na osiedlu Radziwie z przewodem t³ocznym pod dnem Wis³y do oczyszczalni Maszewo". Inwestycja ta jest czê¶ci± projektu pn. „Uporz±dkowanie gospodarki ¶ciekowej na terenie miasta P³ocka, etap II" wspó³finansowanego ze ¶rodków Funduszu Spójno¶ci Programu Operacyjnego Infrastruktura i ¦rodowisko, I Osi priorytetowej gospodarka wodno¶ciekowa, dzia³anie 1.1- gospodarka wodno-¶ciekowa w aglomeracjach powy¿ej 15 ty¶. RLM.

„Wodoci±gi P³ockie" Sp. z o.o, ju¿ od wielu lat poszukiwa³y najlepszych rozwi±zañ dla uporz±dkowania gospodarki ¶ciekowej na terenie P³ocka, których finansowanie w jak najmniejszym stopniu obci±¿a³oby mieszkañców miasta. Tak± mo¿liwo¶æ da³o wej¶cie Polski do Unii Europejskiej i stworzenie Funduszu, który umo¿liwia³ uzyskanie dotacji na zadania z zakresu ochrony wód, czyli Funduszu Spójno¶ci.

Od 2005 roku trwa³o przygotowywanie dokumentacji umo¿liwiaj±cej pozyskanie ¶rodków na najpotrzebniejsze inwestycje ¶ciekowe w mie¶cie, czyli modernizacjê oczyszczalni ¶cieków w Maszewie, przebudowê najwiêkszych przepompowni ¶cieków przy ul. Jasnej i Mazura, a w dalszej kolejno¶ci budowê kanalizacji na osiedlach z przewag± zabudowy jednorodzinnej: Borowiczki, Parcele, Góry i Ciechomice, rozdzielenie kanalizacji ogólnosp³awnej w centrum P³ocka oraz skierowanie wszystkich ¶cieków z aglomeracji P³ocka do jednej oczyszczalni w Maszewie. W wyniku podjêtych dzia³añ w 2006 roku powsta³a dokumentacja w postaci Studium Wykonalno¶ci dla projektu pn. „Uporz±dkowanie gospodarki ¶ciekowej na terenie miasta P³ocka", której autorem na zlecenie „Wodoci±gów P³ockich" Sp. z o.o. by³a firma ECM GROUP POLSKA z siedzib± w Warszawie.

Wszystkie inwestycje objête w/w Studium Wykonalno¶ci znalaz³y siê w „Planie Rozwoju i Modernizacji Urz±dzeñ Wodoci±gowych i Urz±dzeñ Kanalizacyjnych" na lata 2006 - 2013, który zosta³ zatwierdzony Uchwa³± Nr 937/LYI/06 Rady Miasta P³ocka z dn. 30 maja 2006 r.

Studium Wykonalno¶ci zosta³o opracowane na etapie planowania inwestycji, przed uzyskaniem decyzji lokalizacyjnych, decyzji ¶rodowiskowej oraz pozwoleñ na budowê. W ramach Studium przeanalizowane zosta³y ró¿ne warianty realizacji projektu, g³ównie pod k±tem konstrukcyjnym i technologicznym, a w przypadku zadañ nowoprojektowanych, tam gdzie by³y takie mo¿liwo¶ci, rozpatrywane by³y warianty lokalizacyjne.

Celem opracowania Studium by³o stwierdzenie celowo¶ci realizacji przedsiêwziêcia i jego wykonalno¶ci od strony technicznej, organizacyjnej, finansowej i ekonomicznej oraz ocena jego wp³ywu na ¶rodowisko przyrodnicze i spo³eczne. Przeprowadzone w ramach Studium analizy mia³y wykazaæ, ¿e w wyniku realizacji przedsiêwziêcia osi±gniêta bêdzie poprawa stanu czysto¶ci wód powierzchniowych i podziemnych oraz dostosowanie gospodarki ¶ciekowej miasta P³ocka do wymagañ przepisów Polski i Unii Europejskiej.

Je¶li chodzi o przebieg ruroci±gu t³ocznego przez osiedle Radziwie, to w tek¶cie Studium, w punkcie 3.1.5 „Opis przyjêtych rozwi±zañ technologicznych" pojawia siê zapis o tre¶ci ogólnej mówi±cy, ¿e „przewód t³oczny u³o¿ony bêdzie wzd³u¿ ul. Kolejowej i Pop³aciñskiej oraz w terenach nieu¿ytków rolnych ", natomiast uszczegó³owieniem tego zapisu s± za³±czniki mapowe, gdzie pokazana jest trasa przebiegu kana³u t³ocznego przez ulice: Kolejow±, Zielon±, Szkutnicz±, So³dka, Pop³aciñsk± i dalej do oczyszczalni (przepompowni) ¶cieków Radziwie.
Zespó³ opracowuj±cy Studium Wykonalno¶ci, przed wskazaniem wy¿ej opisanej trasy, analizowa³ szereg alternatywnych mo¿liwo¶ci, wybieraj±c trasê optymaln±, najbardziej korzystn± z punktu widzenia technicznego, finansowego, ekonomicznego, ¶rodowiskowego oraz lokalizacyjnego. Przy lokalizowaniu ruroci±gów brano równie¿ pod uwagê, aby ich trasy przebiega³y po terenach urz±dzonych, o uregulowanym stanie prawnym (w³asno¶æ gminy lub skarbu pañstwa), nie koliduj±c w ten sposób w przysz³e tereny rozwojowe przewidziane pod zabudowê, które powstawaæ bêd± po uchwalaniu miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego dla zachodniej czê¶ci osiedla Radziwie.

O przebiegu ruroci±gów t³ocznych decydowa³y nastêpuj±ce czynniki:

- trasa ruroci±gów t³ocznych w wiêkszo¶ci mia³a znajdowaæ siê na terenach gminy P³ock oraz skarbu pañstwa,

- unikniêcie umieszczenia ruroci±gów t³ocznych w jezdni dróg krajowych (ul. Kolejowa, Kutnowska, Pop³aciñsk±),

- trasa ruroci±gów t³ocznych na terenach zamkniêtych (PKP) ograniczona do minimum (przej¶cie ruroci±gów pod jednym torowiskiem),

- unikanie lokalizowania ruroci±gów w pasach drogowych przebudowanych lub przewidzianych w tamtym okresie do przebudowy

W dniu 24 pa¼dziernika 2006 r. Rada Miasta P³ocka Uchwa³± Nr 1015/LXII/06 przyjê³a do realizacji projekt pn. „Uporz±dkowanie gospodarki ¶ciekowej na terenie miasta P³ocka" oraz zatwierdzi³a zakres rzeczowy projektu i ¼ród³a jego finansowania, na podstawie Studium Wykonalno¶ci. Kopia uchwa³y w za³±czeniu do pisma.

Analiza przeprowadzona w w/w Studium Wykonalno¶ci wskaza³a braki w gospodarce ¶ciekowej miasta oraz nakre¶li³a kierunki prowadzenia dalszych dzia³añ. Kolejnym etapem by³o okre¶lenie priorytetów oraz znalezienie ¼róde³ finasowania. W zwi±zku z tym, ¿e ubieganie siê o dofinasowanie ze ¶rodków unijnych jest mo¿liwe po z³o¿eniu do Instytucji Wdra¿aj±cej (Narodowy Fundusz Ochrony ¦rodowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie) kompletu dokumentów ¶wiadcz±cych o celowo¶ci, stopniu zaawansowania prac nad projektem oraz mo¿liwo¶ci sfinansowania pozosta³ej kwoty inwestycji, koniecznym by³o podzielenie wszystkich zadañ wchodz±cych w sk³ad „Uporz±dkowania gospodarki ¶ciekowej na terenie miasta P³ocka" na dwa etapy. W pierwszym etapie znalaz³y siê inwestycje dotycz±ce obiektów strategicznych z punktu widzenia gospodarki ¶ciekowej miasta, czyli oczyszczalnia w Maszewie oraz g³ówne przepompownie t³ocz±ce ¶cieki z miasta do miejskiej oczyszczalni. Po kilk u latach przygotowañ dokumentacji technicznej, ¶rodowiskowej oraz ekonomiczno-fmansowej, 30 marca 2009 r. Spó³ka podpisa³a Umowê o dofinasowanie ze ¶rodków Funduszu Spójno¶ci dla projektu „Uporz±dkowanie gospodarki ¶ciekowej na terenie miasta P³ocka, etap I' , na kwotê oko³o 176 min z³, przy dofmasowaniu ok. 76 min z³. Niezale¿nie jednak od prowadzenia dzia³añ realizacyjnych I etapu Projektu, ca³y czas przygotowywano dokumenty na pozosta³e zadania, czyli dotycz±ce budowy kanalizacji na terenie lewobrze¿nej czê¶ci miasta (osiedle Góry i Ciechomice), przet³oczenie tych ¶cieków pod dnem Wis³y do oczyszczalni w Maszewie oraz rozdzielenie kanalizacji w centrum miasta P³ocka, zak³adaj±c, ¿e Ministerstwo ¦rodowiska bêdzie og³asza³o kolejne konkursy naboru wniosków o dofinasowanie wamach Funduszu Spójno¶ci. Planowano pozyskanie niezbêdnych ¶rodków na zabezpieczenie wk³adu w³asnego (ok. 50%) dla projektowanych inwestycji.
Od 2006 roku, do momentu podjêcia przez Zarz±d Spó³ki oraz Radê Miasta P³ocka decyzji o przyst±pieniu do realizacji projektu pn. „Uporz±dkowanie gospodarki ¶ciekowej na terenie miasta P³ocka" Spó³ka przygotowywa³a kolejne dokumenty (koncepcje, analizy, projekty, itp.) niezbêdne do przeprowadzenia tych inwestycji, ale w pierwszej kolejno¶ci do aplikowania o ¶rodki unijne, w oparciu o które mog³yby byæ realizowane. Nie by³ i nie jest to ³atwy proces, bior±c pod uwagê fakt, ¿e wci±¿ zmieniane s± polskie przepisy dotycz±ce prowadzenia procesu inwestycyjnego. Przyk³adem mog± byæ przepisy dotycz±ce ochrony ¶rodowiska, które s± podstaw± do uzyskania decyzji o ¶rodowiskowych uwarunkowaniach dla planowanych przedsiêwziêæ, a ich zmiany spowodowa³y konieczno¶æ zmiany posiadanych ju¿ decyzji, m.in. dla modernizacji gospodarki ¶ciekowej w lewobrze¿nej czê¶ci P³ocka. W ramach prowadzonego procesu inwestycyjnego Spó³ka musia³a uzyskaæ wiele decyzji i uzgodnieñ wydawanych przez ró¿ne instytucje i organy. Decyzja ¶rodowiskowa na realizacjê przedsiêwziêcia pn.: „Uporz±dkowanie gospodarki ¶ciekowej na terenie miasta P³ocka, etap II" by³a wydana przez Regionalnego Dyrektora Ochrony ¦rodowiska w Warszawie bez konieczno¶ci przeprowadzenia procedury ocen oddzia³ywania na ¶rodowisko, na podstawie sporz±dzonej Karty Informacyjnej Przedsiêwziêcia. W toku prowadzonego postêpowania administracyjnego zosta³y zachowane wszystkie wymogi dotycz±ce udzia³u stron, przy liczbie stron wiêkszej ni¿ 20. Informacje o wszczêciu i prowadzeniu postêpowania administracyjnego zamieszczane by³y na tablicach og³oszeñ oraz na stronach internetowych organów administracyjnych (Prezydenta Miasta P³ocka, Pañstwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w P³ocku, Regionalnego Dyrektora Ochrony ¦rodowiska w Warszawie).
Nale¿y dodaæ, ¿e w³a¶nie na etapie wydawania decyzji administracyjnych: lokalizacyjnych i ¶rodowiskowych, wszystkie strony postêpowania mog³y wnosiæ uwagi i zastrze¿enia co do tre¶ci zaproponowanych rozwi±zañ.

Po wielu latach przygotowañ, Spó³ka mog³a z³o¿yæ wniosek aplikacyjny w og³oszonym przez Ministerstwo ¦rodowiska, w po³owie 2012 roku konkursie naboru wniosków do Programu Operacyjnego Infrastruktura i ¦rodowisko, I Osi priorytetowej gospodarka wodno-¶ciekowa, dzia³anie 1.1 - gospodarka wodno-¶ciekowa w aglomeracjach powy¿ej 15 ty¶. RLM. Po pozytywnej weryfikacji 23 stycznia 2013 r. Spó³ka podpisa³a z NFO¦iGW w Warszawie umowê o dofinasowanie projektu pn. „Uporz±dkowanie gospodarki ¶ciekowej na terenie miasta P³ocka, etap II". Jak Pañstwo wiedz±, w ramach tego projektu bêd± zrealizowane dwa zadania: „Budowa kanalizacji sanitarnej na terenie osiedli Góry i Ciechomice" oraz „Modernizacja sytemu gospodarki ¶ciekowej lewobrze¿nej czê¶ci P³ocka". Czas na wykonanie obu zadañ jest bardzo krótki, termin zakoñczenia realizacji projektu to po³owa 2015 roku, a jednym z warunków uzyskania dofinasowania by³o wykazanie wysokiego stopnia przygotowania inwestycji do realizacji, m.in. posiadanie decyzji lokalizacyjnych i ¶rodowiskowych.
Przebieg ruroci±gu t³ocznego z projektowanej przepompowni Góry do przepompowni Radziwie, od koncepcji z 2006 r. nie zmieni³ siê i decyzj± nr 4/PG/2007 z dnia 06.02.2007 Prezydent Miasta P³ocka uzgodni³ lokalizacjê m.in. ruroci±gu t³ocznego biegn±cego z przepompowni Góry do Radziwia.

Obecnie przygotowywanie dokumentacji projektowej, przez wy³onionego w postêpowaniu przetargowym Wykonawcê, jest na ukoñczeniu i niezw³ocznie po uzyskaniu pozwolenia na budowê, rozpoczn± siê prace budowlane.

Tak jak deklarowali¶my podczas spotkañ, chc±c rozwiaæ Pañstwa niepokój Zespó³ Uzgodnieñ Dokumentacji Projektowej w Urzêdzie Miasta P³ocka uzgodni³ pozytywnie rozwi±zania projektowe umieszczenia w pasie drogowym w ul. Zielonej dwóch kana³ów t³ocznych wraz z przebudow± sieci wodoci±gowej. W uzgodnionej dokumentacji technicznej wrysowane zosta³y równie¿ trasy planowanych mediów: kanalizacji deszczowej, gazoci±gu, przebudowa instalacji telefonicznej oraz przebudowa s³upów energetycznych koliduj±cych z projektowanymi ruroci±gami. W za³±czeniu kopia opinii nr WGD-I-ZU.6630.661.2013.EK z dnia 14.11.2013 r. wraz z za³±cznikiem mapowym uwzglêdniaj±cym koncepcjê lokalizacji w/w sieci w pasie drogowym.r Podsumowuj±c, chcemy Pañstwa zapewniæ, ¿e wszystkie dzia³ania prowadzone przez „Wodoci±gi P³ockie" Sp. z o.o. maj±ce na celu, przede wszystkim, zapewnienie lepszego standardu ¿ycia wszystkich mieszkañców P³ocka, w tym zapewnienie dostêpu do sieci wodoci±gowejkanalizacyjnej przy skorzystaniu z dotacji Unii Europejskiej, s± prowadzone prawid³owo, zgodnie z obowi±zuj±cym prawem polskim i unijnym. Skorzystanie z dotacji na budowê nowej kanalizacji umo¿liwi skanalizowanie aglomeracji P³ocka niemal¿e w 98% , co z kolei jest warunkiem zapisanym w Traktacie Akcesyjnym przyst±pienia Polski do Unii Europejskiej oraz w Krajowym Programie Oczyszczania ¦cieków Komunalnych, który obowi±zek ten przek³ada na poszczególne aglomeracje, w tym P³ock. Nie wype³nienie tego obowi±zku w terminie do koñca 2015 r. mo¿e spowodowaæ na³o¿enie na Polskê, a w konsekwencji na poszczególne Gminy, sankcji finansowych.
Chc±c utrzymaæ otrzymane dofinansowanie ze ¶rodków Unii Europejskiej oraz wype³niæ zobowi±zania w zakresie skanalizowania aglomeracji i uporz±dkowania gospodarki ¶ciekowej w mie¶cie do po³owy 2015 roku, „Wodoci±gi P³ockie" Sp. z o.o. nie widz± ¿adnych mo¿liwo¶ci zmiany trasy ruroci±gów t³ocz±cych ¶cieki z przepompowni Góry do przepompowni Radziwie.

wiceprezes zarz±du Andrzej Wi¶niewski prezes zarz±du Marek Naworski

================================

Mój komentarz
Proszê pomóc mi odnale¼æ w powy¿szym tek¶cie CZ£OWIEKA, choæby mieszkañca Radziwia. Urzêdnicza nowomowa.
Nie ma tu nic lub zgo³a niewiele na temat w³a¶ciwego rozwi±zania technicznego czy te¿ ekonomicznego.
Nie ma te¿ odpowiedzialnych. Prawdziwa spó³ka z ograniczon± odpowiedzialno¶ci±.
Jest za to olbrzymia ilo¶æ papierów, podk³adek. Ile pracy i kasy na to posz³o.
Co tam jaki¶ ruroci±g, jakie¶ tam zastrze¿enia mieszkañców!
Jedynie prawdziwe i solidne s± nasze i unijne (te¿ nasze) pieni±dze.
Po nas choæby potop.

================================

[ Dodano: Nie Sty 19, 2014 11:57 ]
PISMO TRZECH MIESZKAÑCÓW DO WODOCI¡GÓW

P³ock, dn. 31.12.2013
09-401 P³ock

Wodoci±gi P³ockie sp. z o.o.
09-402 P³ock
ul. harc. A. Gradowskiego 11

Do wiadomo¶ci
Prezydent Miasta P³ocka
pl. Stary Rynek l 09-400 P³ock

Zapoznali¶my siê z Waszym pismem do Rady Mieszkañców naszego osiedla Radziwie z dnia 22.11.2013 roku. Obszerne, ciekawe za³±czniki, niepokoj±ce i wiele wyja¶niaj±ce.

Stwierdzacie Pañstwo w nim min., ¿e Skorzystanie z dotacji na budowê nowej kanalizacji umo¿liwi skanalizowanie aglomeracji P³ocka niemal¿e w 98% , co z kolei jest warunkiem zapisanym w Traktacie Akcesyjnym przyst±pienia Polski do Unii Europejskiej...

Zapoznali¶my siê z tym Traktatem i ... nic o P³ocku nie znale¼li¶my. My nie jeste¶my przeciwko budowie ruroci±gu t³ocznego z Gór do Wis³y przez Radziwie! My tylko wnosimy, ¿±damy modyfikacji jego trasy. Modyfikacji na odcinku niespe³na 40% jego przebiegu. Jaki zwi±zek z Traktatem Akcesyjnym ma modyfikacja fragmentu jego trasy?

Wasze opó¼nianie wszczêcia procedury tej modyfikacji mo¿e faktycznie skutkowaæ opó¼nieniem w zakoñczeniu realizacji ca³ego projektu. Z WASZEJ WINY! Mianowicie:

1. Nie spotkali¶my NIKOGO, kto by uto¿samia³ siê z projektowana tras±. Nawet Wy nie potraficie uzasadniæ ekonomicznie, technicznie, spo³ecznie, z my¶l± o rozwoju Radziwia tej trasy. Powo³ujecie siê tylko na pisma, na czyje¶ ustalenia sprzed o¶miu lat. To rozwi±zanie jest niezgodne z pierwotn± koncepcj± zawart± w Studium Uwarunkowañ!

2. Przypominamy pierwotny zamys³ trasy, wed³ug nas i nie tylko nas, w³a¶ciwy: Je¶li chodzi o przebieg ruroci±gu t³ocznego przez osiedle Radziwie, to w tek¶cie Studium, w punkcie 3.1.5 „Opis przyjêtych rozwi±zañ technologicznych" pojawia siê zapis o tre¶ci ogólnej mówi±cy, ¿e „przewód t³oczny u³o¿ony bêdzie wzd³u¿ ul. Kolejowej i Pop³aciñskiej
oraz w terenach nieu¿ytków rolnych.....", ...
...O przebiegu ruroci±gów t³ocznych decydowa³y nastêpuj±ce czynniki:
- trasa ruroci±gów t³ocznych w wiêkszo¶ci mia³a znajdowaæ siê na terenach gminy P³ock oraz skarbu pañstwa,
- unikniêcie umieszczenia ruroci±gów t³ocznych w jezdni dróg krajowych (ul. Kolejowa, Kutnowska, Pop³aciñsk±),
- trasa ruroci±gów t³ocznych na terenach zamkniêtych (PKP) ograniczona do minimum (przej¶cie ruroci±gów pod jednym torowiskiem),
- unikanie lokalizowania ruroci±gów w pasach drogowych przebudowanych lub przewidzianych w tamtym okresie do przebudowy

3. Modyfikacjê proponujemy ju¿ od trzech miesiêcy, które zmarnowali¶cie. Przekazali¶my Wam propozycje tras alternatywnych. Przypominamy, ¿e jest to ruroci±g tranzytowy, nie maj±cy nic wspólnego z istniej±c± lokaln± infrastruktur± komunaln±.

4. Urz±d Miasta oznakowa³ ju¿ dzia³ki gminne, którymi mo¿na by poprowadziæ ruroci±g.
Daje to nam wszystkim oszczêdno¶ci w czasie i w pieni±dzach.
Piszecie Pañstwo o "rozwianiu naszego niepokoju" co do trasy projektowej. Niepokój niestety pozosta³. Nie wrysowana zosta³a trasa ruroci±gów ciep³owniczych. Nie ma mowy o najwa¿niejszym problemie drogowym ulicy Zielonej a mianowicie poszerzeniu jej jezdni do minimum sze¶ciu metrów i przebudowy instalacji energetycznej NN. Poza tym oczekujemy na odpowied¼ na pytanie jakie zadajemy w imieniu tych co bêd± ¿yli tu po nas. Nie wiemy jakie bêd± ich potrzeby za np. 30 lat. Gdzie jest miejsce (rezerwa) na instalacje komunalne, które oni bêd± chcieli sobie wybudowaæ? Czy nie bêdzie tak, ¿e jak dojdzie do tworzenia projektów przysz³ych instalacji tudzie¿ ich realizacji to oka¿e siê to niemo¿liwe? Jedynym pewnikiem bêdzie po³o¿ony ruroci±g tranzytowy, ze wszystkimi konsekwencjami z tego wynikaj±cymi.

Niepokoi nas te¿ eksploatacja tego ruroci±gu. Jak ka¿da inna budowla in¿ynierska nie bêdzie on bezawaryjny. Wymagaæ tê bêdzie bie¿±cej obs³ugi jak ogl±dy czy te¿ czyszczenie.
Jak to wp³ynie na przejezdno¶æ ulic i ¿ycie mieszkañców?

Naszym zdaniem Wasze dzia³ania, czyli prowadzone przez „Wodoci±gi P³ockie" Sp. z o.o. w przedmiotowej sprawie nie s± prowadzone prawid³owo, koliduj± te¿ z obowi±zuj±cym prawem polskim i unijnym.

O braku prawid³owo¶ci, poprawno¶ci prowadzenia projektu piszemy wy¿ej w pkt. 1 naszych obaw. Nie zgadzamy siê te¿ z Wasz± interpretacj± Rozporz±dzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadaæ drogi publiczne i ich usytuowanie.

Kolizjê z prawem polskim oraz unijnym widzimy przede wszystkim w sposobie konsultacji ze spo³eczno¶ci± lokaln±. Zastrze¿enia nasze budzi te¿ sposób "powiadomienia" nas mieszkañców o zamierzonej inwestycji.

Akurat to dzia³anie, budowa tzw. ruroci±gu t³ocznego, dla nas mieszkañców ulicy Zielonej i s±siednich nie zapewni nam, mieszkañcom Radziwia, lepszego standardu ¿ycia, co deklarujecie, a wrêcz przeciwnie. Zmuszacie nas tym samym do rozwa¿enia podjêcia innych form protestu.

Trzej mieszkañcy Radziwia

======================================


[ Dodano: Nie Sty 19, 2014 12:13 ]
PISMO MIESZKAÑCÓW DO WYDZIA£U STRATEGII ROZWOJU MIASTA URBANISTYKI I ARCHITEKTURY URZÊDU MIASTA P£OCKA

P³ock, dnia 2 stycznia 2014 r.

Urz±d Miasta P³ocka
Stary Rynek 1, 09-400 P³ock
Wydzia³ Strategii Rozwoju Miasta,
Urbanistyki i Architektury

WNIOSEK

Wnosimy o nie wydanie zezwolenia na budowê ruroci±gu t³ocznego biegn±cego przez osiedle Radziwie. Zadanie to jest realizowane przez Wodoci±gi P³ockie sp. z o.o. w ramach przedsiêwziêcia pn. „Modernizacja systemu gospodarki ¶ciekowej lewobrze¿nej czê¶ci P³ocka poprzez likwidacjê oczyszczalni ¶cieków Radziwie i Góry, budowê przepompowni ¶cieków na osiedlu Góry wraz z przewodem t³ocznym oraz przepompowni ¶cieków na osiedlu Radziwie z przewodem t³ocznym pod dnem Wis³y do oczyszczalni Maszewo". Inwestycja ta jest czê¶ci± projektu pn. „Uporz±dkowanie gospodarki ¶ciekowej na terenie miasta P³ocka, etap II" wspó³finansowanego ze ¶rodków Funduszu Spójno¶ci Programu Operacyjnego Infrastruktura i ¦rodowisko, I Osi priorytetowej gospodarka wodno-¶ciekowa, dzia³anie 1.1- gospodarka wodno-¶ciekowa w aglomeracjach powy¿ej 15 tys. RLM.

Uzasadnienie naszego wniosku.

Z Wodoci±gami P³ockimi prowadzimy rozmowy, wymieniamy pisma na temat tej inwestycji od 12.09.2013 roku, jak tylko o niej siê dowiedzieli¶my. My, czyli mieszkañcy Radziwia
indywidualnie jak i w naszym imieniu Rada Mieszkañców.

Na tej podstawie stwierdzamy, ¿e:

1. Wodoci±gi P³ockie sp. z o.o., jako inwestor, nie potrafi uzasadniæ ekonomicznie, technicznie, spo³ecznie, z my¶l± o rozwoju Radziwia i nie tylko, trasy projektowej. Nie s± w stanie wskazaæ autora projektowanej trasy. Nie mog± (nie chc±) pokazaæ analiz techniczno-ekonomicznospo³ecznych wariantów alternatywnych tras oraz samej projektowanej trasy. Uwa¿amy, ¿e takie, wielomilionowe inwestycje za pieni±dze publiczne, o znacz±cych skutkach spo³ecznych winny byæ uzasadnione techniczno-ekonomiczno-spo³ecznie. Powo³uj± siê ci±gle i wy³±cznie na Studium Wykonalno¶ci sprzed o¶miu lat! Zamiast konkretów podaj± ogólniki. Powo³uj± siê te¿ na Traktat Akcesyjny!

2. Nie spotkali¶my NIKOGO, kto by uto¿samia³ siê z projektowan± tras±. Rozmawiali¶my w wieloma osobami z bran¿y sanitarnej czy te¿ projektuj±cych drogi. Rozmawiali¶my z szeregowymi pracownikami Wodoci±gów, z mieszkañcami Radziwia. Wszyscy s± zdumieni projektowan± tras± ruroci±gu tranzytowego, czyli nie maj±cego nic wspólnego z lokaln± infrastruktur±.
Projektowana trasa ur±ga zdrowemu rozs±dkowi i wiedzy technicznej.

3. Pan Tomasz Strza³kowski, kierownik dzia³u technicznego, na spotkaniu z nami 26.09.2013 zgodzi³ siê, ¿e najmniejsze straty przep³ywu s± w ruroci±gu prostym. Na zwrócon± mu uwagê, ¿e w projektowanej przez Radziwie trasie jest a¿ sze¶æ zakrêtów pod k±tem prostym co spowoduje du¿e opory przep³ywu, odpowiedzia³: odpowiednio wiêksze pompy rozwi±¿± problem. Zdumiewaj±ce in¿ynierskie podej¶cie.

4. My, od pocz±tku naszych kontaktów z Wodoci±gami, proponujemy modyfikacjê trasy, na niespe³na 40% d³ugo¶ci, z mniejsz± ilo¶ci± zakrêtów i bez kolizji z istniej±c± infrastruktur± komunaln±.

5. Przypominamy pierwotny zamys³ trasy (Studium Uwarunkowañ), wed³ug nas i nie tylko nas, w³a¶ciwy: Je¶li chodzi o przebieg ruroci±gu t³ocznego przez osiedle Radziwie, to w tek¶cie Studium, w punkcie 3.1.5 „Opis przyjêtych rozwi±zañ technologicznych" pojawia siê zapis o tre¶ci ogólnej mówi±cy, ¿e „przewód t³oczny u³o¿ony bêdzie wzd³u¿ ul. Kolejowej i Pop³aciñskiej oraz w terenach nieu¿ytków rolnych.....", ...
...O przebiegu ruroci±gów t³ocznych decydowa³y nastêpuj±ce czynniki:
- trasa ruroci±gów t³ocznych w wiêkszo¶ci mia³a znajdowaæ siê na terenach gminy P³ock oraz skarbu pañstwa,
- unikniêcie umieszczenia ruroci±gów t³ocznych w jezdni dróg krajowych (ul. Kolejowa, Kutnowska, Pop³aciñsk±),
- trasa ruroci±gów t³ocznych na terenach zamkniêtych (PKP) ograniczona do minimum (przej¶cie ruroci±gów pod jednym torowiskiem),
- unikanie lokalizowania ruroci±gów w pasach drogowych przebudowanych lub przewidzianych w tamtym okresie do przebudowy

Zgodne z tymi za³o¿eniami warianty modyfikacji trasy pokazali¶my na spotkaniu z Prezydentem w dniu 14.10.2013r. i nastêpnie przekazali¶my na pi¶mie Wodoci±gom P³ockim.

6. Nic nam nie wiadomo by Inwestor przez ostatnie trzy miesi±ce zrobi³ cokolwiek w kierunku modyfikacji trasy. Wygl±da to na zmarnowany czas.

7. Przypadkowo, tak siê z³o¿y³o, ¿e jesieni± 2013 roku, Urz±d Miasta oznakowa³ dzia³ki gminne, którymi mo¿na by poprowadziæ ruroci±g (miesi±c czasu oszczêdno¶ci). W roku 2012 w tym miejscu u³o¿ono nowy ¶wiat³owód.

8. Opó¼nianie wszczêcia procedury tej modyfikacji mo¿e faktycznie skutkowaæ opó¼nieniem w zakoñczeniu realizacji ca³ego projektu. Z winy Wodoci±gów!

9. Najwa¿niejszym problemem ulicy Zielonej, najwê¿szej na projektowanej trasie przebiegu ruroci±gu, jest jej szeroko¶æ i wynikaj±ce z niej problemy z ulokowaniem infrastruktury komunalnej. Szeroko¶æ jezdni wynosi ok. 5,20m, co zagra¿a bezpieczeñstwu ruchu drogowego (nie mieszcz± siê dwa TIR-y). Badania intensywno¶ci ruchu samochodowego wykaza³y, ¿e przeje¿d¿a têdy ok. 2.500 pojazdów na dobê, dziesiêciokrotnie wiêcej ni¿ na ulicy Pop³aciñskiej. Nale¿y zauwa¿yæ, ¿e ulica Zielona jest tras± zastêpcz± w przypadku awaryjnego zablokowania ulicy Portowej/Pop³aciñskiej. Ju¿ by³ taki przypadek! Kto odpowie za konsekwencje prawdopodobnej sytuacji zablokowania ulicy Portowej/Pop³aciñskiej i jednoczesnej awarii ruroci±gu ¶ciekowego w ulicy Zielonej!

10. Niepokoi nas te¿ eksploatacja tego ruroci±gu. Jak ka¿da inna budowla in¿ynierska nie bêdzie on bezawaryjny. Wymagaæ te¿ bêdzie bie¿±cej obs³ugi jak ogl±dy czy te¿ czyszczenie. Jak to wp³ynie na przejezdno¶æ ulic i ¿ycie mieszkañców?

11. Martwi nas odbiór tej inwestycji przez mieszkañców Radziwia. Trasa, z któr± siê nie zgadzaj±, spodziewane olbrzymie zamieszanie przy budowie, k³opoty z eksploatacj± ruroci±gu w przysz³o¶ci, k³opoty z budow± dodatkowych instalacji komunalnych w ulicach z po³o¿onym ruroci±giem.

12. Naszym zdaniem dzia³ania prowadzone przez „Wodoci±gi P³ockie" Sp. z o.o. w przedmiotowej sprawie nie s± prowadzone prawid³owo, koliduj± te¿ z obowi±zuj±cym prawem polskim i unijnym. O braku prawid³owo¶ci, poprawno¶ci prowadzenia projektu piszemy wy¿ej w pkt. 1 naszych obaw. Nie zgadzamy siê te¿ z ich interpretacj± Rozporz±dzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadaæ drogi publiczne i ich usytuowanie.

Kolizjê z prawem polskim oraz unijnym widzimy przede wszystkim w sposobie konsultacji ze spo³eczno¶ci± lokaln±. Zastrze¿enia nasze budzi te¿ sposób "powiadomienia" nas mieszkañców o zamierzonej inwestycji.

¦wiadomo¶æ powy¿szych faktów w¶ród mieszkañców Radziwia jest coraz wiêksza. Nie wykluczamy podjêcia innych form protestu.

Trzej mieszkañcy Radziwia

================================

Granice dzia³ki gminnej 1.jpg
Plik ¶ci±gniêto 2962 raz(y) 56,93 KB

Granice dzia³ki gminnej 2.jpg
Plik ¶ci±gniêto 2962 raz(y) 63,07 KB

Ostatnio zmieniony przez administrator Nie Sty 19, 2014 20:19, w ca³o¶ci zmieniany 3 razy  
 
 
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytañ do SQL: 19