Okolic@ Strona G³ówna Okolic@
Forum spo³eczno¶ci lokalnych

FAQFAQ  SzukajSzukaj  U¿ytkownicyU¿ytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Nastêpny temat
Statut 2005
Autor Wiadomo¶æ
OsieckiBogus³aw 

Do³±czy³: 18 Pa¼ 2008
Posty: 754
Sk±d: Radziwie
Wys³any: Sob Gru 26, 2009 01:27   Statut 2005

STATUT
OSIEDLA „RADZIWIE" MIASTA P£OCKA
2005 ROK
Za³±cznik Nr 14 do Uchwa³y Nr 656/XXXVII/05 Rady Miasta P³ocka . z dnia 22 lutego 2005 roku

SPIS TRE¦CI
ROZDZIA£ I Postanowienia ogólne
ROZDZIA£ II Cele i zadania Osiedla
ROZDZIA£ III Organy Osiedla i zakres ich kompetencji
ROZDZIA£ IV Mienie osiedlowe
ROZDZIA£Y Referendum osiedlowe
ROZDZIA£ VI Prawa i obowi±zki Radnego Osiedla
ROZDZIA£ VII Nadzór nad dzia³alno¶ci± Osiedla
ROZDZIA£ VIII Postanowienia koñcowe

ROZDZIA£ I Postanowienia ogólne
§1.
Osiedle „Radziwie" jest samorz±dow± wspólnot± wszystkich mieszkañców Osiedla i jednostk± pomocnicz± Miasta P³ocka utworzon± na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorz±dzie gminnym (Dz. U. z 2001 roku Nr 142, póz. 1591 ze zm.) oraz Statutu Miasta P³ocka przyjêtego uchwa³± Nr 61/VI/03 Rady Miasta P³ocka z dnia 31 stycznia 2003 roku w sprawie uchwalenia Statutu Miasta P³ocka (Dz. Urz. Województwa. Mazowieckiego Nr 48, póz. 1306 ze zm.)
§2.
Ilekroæ w Statucie jest mowa o:
1. Osiedlu - nale¿y rozumieæ Osiedle „Radziwie"
2. Radzie - nale¿y przez to rozumieæ Radê Mieszkañców Osiedla „Radziwie"
3. Radnym - nale¿y przez to rozumieæ Radnego Rady Osiedla „Radziwie"
4. Zarz±dzie - nale¿y przez to rozumieæ Zarz±d Osiedla „Radziwie" .
5. Statucie - nale¿y przez to rozumieæ Statut Osiedla „Radziwie"
6. Mie¶cie - nale¿y przez to rozumieæ Miasto P³ock.
§3.
Obszar Osiedla okre¶la mapa stanowi±ca za³±cznik nr 1 do niniejszego Statutu.
§4.
Funkcjê w organach samorz±du osiedlowego pe³ni siê spo³ecznie.
§5.
Rada reprezentuje Osiedle wobec organów i jednostek organizacyjnych Miasta.

ROZDZIA£ II Cele i zadania Osiedla
§6.
Celem dzia³ania Osiedla jest zaspakajanie potrzeb jego mieszkañców oraz umo¿liwienie uczestnictwa w przedsiêwziêciach, które ich dotycz±.
§7.
1.Do zakresu dzia³ania Osiedla nale¿± sprawy publiczne nie maj±ce charakteru ogólno-miejskiego, w zakresie ustalonym Statutem i innymi uchwa³ami Rady Miasta P³ocka.
2. Zadania, o których mowa w ust. l s± wykonywane po zapewnieniu na nie ¶rodków finansowych w bud¿ecie Miasta.
§8.
Do podstawowych zadañ Osiedla nale¿y:
1. Rozpatrywanie spraw socjalno-bytowych, opieki zdrowotnej, kulturalnych, sportu, wypoczynku i innych zwi±zanych z obszarem Osiedla.
2. Inicjowanie, organizowanie i koordynacja wspólnych prac spo³eczno-u¿ytecznych na rzecz mieszkañców Osiedla.
3. Wnioskowanie do Rady Miasta lub Prezydenta Miasta o rozpatrzenie i rozstrzygniecie problemów istotnych dla mieszkañców Osiedla.
4. Wyra¿enie opinii oraz wniosków na temat funkcjonowania osiedlowych jednostek us³ugowych i handlowych.
5. Opiniowanie projektów dokumentów dotycz±cych remontów kapitalnych i bie¿±cych oraz konserwacji urz±dzeñ u¿yteczno¶ci publicznej, ulic na terenie Osiedla oraz kolejno¶ci ich wykonania w ramach ustaleñ planu spo³eczno-gospodarczego Miasta.
6. Opiniowanie projektów dokumentów dotycz±cych tworzenia, likwidacji, zmiany przeznaczenia, utrzymania infrastruktury technicznej i spo³ecznej na terenie Osiedla w ramach planu spo³eczno-gospodarczego Miasta. Rada Osiedla jest informowana o odbiorach prac inwestycyjnych na Osiedlu.
7. Opiniowanie planów robót porz±dkowych w Osiedlu.
8. Ocena dzia³alno¶ci istniej±cych na Osiedlu placówek o¶wiatowo-wychowawczych, takich jak ¶wietlice, domy kultury.
9. Rozpatrywanie i ocena stanu ³adu i porz±dku na Osiedlu.
10.Wnioskowanie i zg³aszanie do w³a¶ciwych s³u¿b socjalnych osób chorych, niedo³ê¿nych i samotnych, wymagaj±cych opieki w instytucjach opieki spo³ecznej.
11.Wspó³dzia³anie z pracownikami pomocy spo³ecznej i innymi prowadz±cymi wywiady spo³eczne.
12.Typowanie m³odzie¿y i dzieci ze ¶rodowisk zagro¿onych demoralizacj± i szczególnej troski -do korzystania z form wakacyjnego wypoczynku.
13.Zawieranie porozumieñ z jednostkami gospodarczymi i organizacjami spo³ecznymi dzia³aj±cymi na Osiedlu i w interesie Osiedla.
14.Opiniowanie planów wykorzystania i przeznaczenia gruntów rolnych i le¶nych po³o¿onych na terenie Osiedla w ramach planu spo³eczno-gospodarczego Miasta.
15.Oddzia³ywanie na ³ad przestrzenny Osiedla poprzez opiniowanie proponowanych zmian w jego zagospodarowaniu.
16.Wspó³praca z Radnymi Rady Miasta P³ocka w zakresie organizacji spotkañ z mieszkañcami oraz przedstawienie im uwag i wniosków dotycz±cych Osiedla.
17.Podejmowanie zadañ zleconych przez Radê Miasta P³ocka.
18.Podejmowanie uchwa³ w sprawach wspó³dzia³ania z innymi Osiedlami.
19.Wspó³praca z policj±, stra¿± miejsk± w zakresie ³adu i porz±dku publicznego oraz przeciwdzia³ania patologii spo³ecznej.
20.Wspó³dzia³anie z Rad± Miasta P³ocka przy przeprowadzaniu referendum i konsultacji spo³ecznych.
21.Utrzymywanie sta³ej ³±czno¶ci z mieszkañcami przez organizowanie cyklicznych dy¿urów swoich cz³onków.
22.Rozpatrywanie wniosków z dy¿urów na najbli¿szym posiedzeniu Rady lub
Zarz±du.
23.Sk³adanie co najmniej raz w roku sprawozdañ z dzia³alno¶ci na zebraniu ogólnym mieszkañców.
§9.
1. Organy Osiedla maj±prawo zwracaæ siê do organów Miasta i miejskich jednostek organizacyjnych oraz innych podmiotów o informacje na tematy dotycz±ce Osiedla.
2. Rada Osiedla jest powiadamiana przez w³a¶ciwy Wydzia³ Urzêdu Miasta P³ocka o imprezach organizowanych na terenie Osiedla. W zawiadomieniu podaje siê dane o terminie oraz czasie trwania imprezy a tak¿e kto jest organizatorem imprezy.

ROZDZIA£ III Organy Osiedla i zakres ich kompetencji
§10.
1. Organami Osiedla s±:
a) Rada Osiedla
b) Zarz±d Osiedla.
2. Kadencja organów Osiedla trwa 4 lata i liczy siê od dnia wyboru do Rady Mieszkañców Osiedli. Wybory zarz±dza Rada Miasta w terminie nie d³u¿szym ni¿ 12 miesiêcy od up³ywu kadencji Rady Mieszkañców Osiedli.
§11.
Rada jest organem uchwa³odawczym Osiedla i sk³ada siê z 15 radnych.
1.Rada sk³ada siê z cz³onków wybieranych przez mieszkañców Osiedla -zgodnie z Ordynacj± Wyborcz± uch walon± przez Radê Miasta P³ocka.
2. Rada odpowiada za ca³okszta³t swojej dzia³alno¶ci przed mieszkañcami Osiedla.
3. Realizacja zadañ podlega corocznie ocenie mieszkañców Osiedla.
§12.
Do kompetencji Rady nale¿y:
1. Stanowienie o kierunkach dzia³ania Zarz±du.
2. Kontrola dzia³alno¶ci Zarz±du.
3. Wybór, odwo³anie i udzielanie absolutorium Zarz±dowi. Absolutorium Rada udziela do dnia 30 kwietnia za rok ubieg³yj^fojmig uchwa³y.
4. Opiniowanie^projektow studium uwarunkowañ i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego obejmuj±cych obszar Osiedla.
5. Organizowanie wspólnie z innymi Radami przedsiêwziêæ dla mieszkañców miasta.
§13.
1. Rada mo¿e wyst±piæ z wnioskiem do Rady Miasta P³ocka o przekazanie zadañ w³asnych Miasta dotycz±cych Osiedla w zakresie:
1/ osiedlowych dróg, placów oraz organizacji ruchu drogowego,
2/ promocji ochrony zdrowia
3/ pomocy spo³ecznej, w tym o¶rodków i zak³adów opiekuñczych,
4/ o¶wiaty, w tym szkó³ podstawowych, przedszkoli i innych placówek o¶wiatowo-wychowawczych,
5/ kultury fizycznej, w tym terenów rekreacyjnych i urz±dzeñ sportowych,
6/ zieleni komunalnej i zadrzewieñ,
7/ utrzymania osiedlowych obiektów i urz±dzeñ u¿yteczno¶ci publicznej oraz obiektów administracyjnych,
8/ zapewnienie kobietom w ci±¿y opieki socjalnej, medycznej, prawnej.
2. Realizacja tych zadañ odbywa siê na podstawie stosownego porozumienia, które powinno zawieraæ:
1/ zakres przekazywanych dzia³añ,
2/ wskazanie ¼ród³a -finansowania,
3/ sposób realizacji i nadzór nad realizacj±,
4/ czas trwania i sposób rozliczenia przekazanych zadañ,
5/ wskazanie przysz³ego u¿ytkownika, o ile wynikiem porozumienia bêdzie przyznanie ¶rodka trwa³ego.
§14.
1. Rada obraduje na posiedzeniach jawnych i rozstrzyga w drodze uchwa³ wszystkie sprawy pozostaj±ce w zakresie jej dzia³ania.
2. Uchwa³y Rady podejmowane s± w g³osowaniu jawnym zwyk³± wiêkszo¶ci± g³osów w obecno¶ci co najmniej po³owy ustawowego sk³adu Rady chyba, ¿e Statut stanowi inaczej. W g³osowaniu bior± udzia³ tylko radni. Uchwa³y Rady podpisuje jej Przewodnicz±cy.
3. Uchwa³a Rady powinna zawieraæ:
a/ numer, datê i tytu³, b/ podstawê prawn±,
c/ przedmiot sprawy (np. okre¶lenie kwoty, celu i charakteru wydatków),
d/ okre¶lenie podmiotu zobowi±zanego do jej wykonania,
e/ termin wej¶cia w ¿ycie oraz ewentualnie czas obowi±zywania.
§15.
1. Pierwsz± sesje nowowybranej Rady zwo³uje Przewodnicz±cy Rady Miasta P³ocka w ci±gu 7 dni od og³oszenia zbiorczych wyników wyboru Rady na obszarze Miasta, a prowadzi j± Radny - senior Rady.
2. Na pierwszej Sesji Rada wybiera ze swojego grona Przewodnicz±cego Rady i Zastêpcê Przewodnicz±cego Rady w oddzielnym tajnym g³osowaniu bezwzglêdn± wiêkszo¶ci± g³osów w obecno¶ci co najmniej po³owy ustawowego sk³adu Rady.
3. Funkcji Przewodnicz±cego Rady i Zastêpcy Przewodnicz±cego nie mo¿na ³±czyæ z funkcj± cz³onka Zarz±du.
4. Odwo³anie Przewodnicz±cego i Zastêpcy Przewodnicz±cego Rady nastêpuje na wniosek co najmniej 1A ustawowego sk³adu Rady w trybie okre¶lonym w ust. 2.
5. W przypadku z³o¿enia rezygnacji przez Przewodnicz±cego Rady z pe³nionej funkcji, Rada na najbli¿szej Sesji podejmuje uchwa³ê o przyjêciu rezygnacji. Sesja winna byæ zwo³ana przez Zastêpcê Przewodnicz±cego w terminie l-go miesi±ca od daty z³o¿enia rezygnacji.
6. Nie podjêcie przez Radê uchwa³y w terminie, o którym mowa w ust. 4 jest równoznaczne z przyjêciem rezygnacji z up³ywem ostatniego dnia miesi±ca, w którym powinna byæ podjêta uchwa³a.
§16.
1. Przewodnicz±cy Rady reprezentuje Radê na zewn±trz.
2. Przewodnicz±cy Rady:
1/ organizuje pracê- Rady i prowadzi jej obrady,
2/ podpisuje korespondencjê wychodz±c± i dokumenty Rady,
3/ podpisuje upowa¿nienia do przeprowadzenia kontroli przez Komisjê Rewizyjn±,
4/ uczestniczy w sesjach Rady Miasta P³ocka,
5/ sk³ada sprawozdanie, o którym mowa w § 8 pkt. 23 do 31 marca bie¿±cego roku z ubieg³ego roku. Sprawozdanie jest przekazywane w formie pisemnej Przewodnicz±cemu Rady Miasta P³ocka. Sprawozdanie Przewodnicz±cy przekazuje w formie pisemnej Radnym. Przewodnicz±cy Rady sk³ada do Biura Obs³ugi Rady Miasta sprawozdanie rzeczowo - finansowe za okres pierwszego pó³rocza w terminie do dnia 20 lipca danego roku bud¿etowego, a za dany rok bud¿etowy w terminie do dnia 31 stycznia nastêpnego roku, w oparciu o które Biuro sporz±dza zbiorcze zestawienie i przekazuje Skarbnikowi Miasta.
3. Zastêpca Przewodnicz±cego Rady zastêpuje Przewodnicz±cego w przypadku jego nieobecno¶ci.
§17.
1. Rada wybiera ze swojego grona Sekretarza w oddzielnym jawnym g³osowaniu zwyk³± wiêkszo¶ci± g³osów na wniosek Przewodnicz±cego Rady.
2. Sekretarz Rady wybierany jest na okres kadencji Rady. Sekretarza Rada mo¿e odwo³aæ w g³osowaniu jawnym zwyk³± wiêkszo¶ci± g³osów.
3. Wniosek o odwo³anie jest przyjêty do g³osowania w przypadku z³o¿enia go przez minimum 5 radnych.
4. Do kompetencji Sekretarza Rady nale¿y:
a/ sporz±dzanie protoko³ów z posiedzeñ Rady,
b/ nadawanie numerów podjêtym uchwa³om,
c/ prowadzenie rejestru uchwa³.
§ 18.
1. Rada obraduje na sesjach zwo³ywanych przez Przewodnicz±cego w miarê potrzeb, nie rzadziej jednak ni¿ raz na kwarta³. W przypadku gdy Przewodnicz±cy nie wykonuje tego obowi±zku - prawo zwo³ania sesji ma tak¿e Zastêpca Przewodnicz±cego, który wykonuje wszystkie obowi±zki Przewodnicz±cego w tym tak¿e prowadzi obrady Rady.
2. Na wniosek Zarz±du lub co najmniej 1/4 ustawowego sk³adu Rady Przewodnicz±cy zobowi±zany jest zwo³aæ sesjê w ci±gu 7 dni od daty z³o¿enia wniosku.
3. O sesji nale¿y zawiadomiæ cz³onków Rady co najmniej na 5 dni przed terminem posiedzenia wskazuj±c miejsce, dzieñ i godzinê posiedzenia oraz proponowany porz±dek obrad w sposób zwyczajowo przyjêty.
§19.
1. Z ka¿dego posiedzenia Rady sporz±dza siê protokó³, który winien zawieraæ:
1/ numer, datê i miejsce posiedzenia,
2/ stwierdzenie prawomocno¶ci posiedzenia,
3/ za³±czone do niego listy obecno¶ci,
4/ porz±dek obrad,
5/ przebieg obrad, wynik g³osowañ nad uchwa³ami, teksty zg³oszonych i przyjêtych uchwa³ (jako za³±czniki),
6/ podpis Przewodnicz±cego lub Przewodnicz±cego Obrad oraz Sekretarza Rady.
2. Protoko³y z obrad przechowywane s± w siedzibie Rady.
3. Ka¿dy mieszkaniec Osiedla ma prawo wgl±du do protoko³u, robienia notatek i odpisów.
§20.
1. Do realizacji kompetencji kontrolnych Rada powo³uje Komisjê Rewizyjn±.
2. Komisja Rewizyjna kontroluje i ocenia dla potrzeb Rady dzia³alno¶æ Zarz±du oraz stawia wnioski o udzielenie absolutorium Zarz±dowi.
3. W sk³ad Komisji Rewizyjnej wchodz± tylko Radni z wyj±tkiem Radnych pe³ni±cych funkcjê przewodnicz±cego, zastêpcy przewodnicz±cego i sekretarza Rady oraz bêd±cych cz³onkami Zarz±du.
4. Komisja Rewizyjna ustala regulamin swojego dzia³ania, który przedstawia Radzie do uchwalenia.
§21.
1. Rada mo¿e powo³ywaæ sta³e komisje problemowe oraz w miarê potrzeby komisje dora¼ne dla wykonania okre¶lonych zadañ.
2. Przewodnicz±cego i Zastêpcê Przewodnicz±cego Komisji wybiera Rada spo¶ród cz³onków Komisji w g³osowaniu jawnym.
§22.
Do zadañ Komisji nale¿y:
1. Podejmowanie rozstrzygniêæ w formie opinii i wniosków przedk³adanych Radzie do uchwalenia.
2. Wystêpowanie z inicjatyw± uchwa³odawcz± oraz przygotowanie projektów uchwa³ Rady.
3. Przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków mieszkañców Osiedla, urzêdów, przedsiêbiorców i innych instytucji w zakresie kompetencji komisji.
§23.
Rada nie mo¿e przekazywaæ Komisji prawa decydowania w imieniu Rady.
§24.
1. Komisje dzia³aj±na posiedzeniach.
2. Przewodnicz±cy Komisji lub jego Zastêpca w uzgodnieniu z Przewodnicz±cym Rady zwo³uje i ustala porz±dek posiedzenia.
3. Posiedzenia odbywaj± siê w miarê potrzeb, nie rzadziej jednak ni¿ raz na dwa miesi±ce.
4. Posiedzenia Komisji s± protoko³owane przez wybranego cz³onka Komisji. Postanowienia § 19 stosuje siê odpowiednio.
5. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Komisje mog± wy³aniaæ Zespo³y.
6. Komisje mog± odbywaæ wspólne posiedzenia.
§25.
1. Organem wykonawczym Osiedla jest Zarz±d.
2. Zarz±d sk³ada siê z Przewodnicz±cego, jego Zastêpcy, sekretarza, skarbnika oraz jednego cz³onka.
3. Rada wybiera Przewodnicz±cego Zarz±du bezwzglêdn± wiêkszo¶ci± g³osów ustawowego sk³adu Rady w tajnym g³osowaniu.
4. Rada wybiera Zastêpcê Przewodnicz±cego Zarz±du oraz pozosta³ych cz³onków Zarz±du na wniosek Przewodnicz±cego Zarz±du zwyk³± wiêkszo¶ci± g³osów w obecno¶ci co najmniej po³owy ustawowego sk³adu Rady w tajnym g³osowaniu
5. Zarz±d jest wybierany na okres do dnia wyboru nowego Zarz±du.
6. Uchwa³a Rady w sprawie nie udzielenia Zarz±dowi absolutorium jest równoznaczna ze z³o¿eniem wniosku o odwo³anie Zarz±du, chyba ¿e po zakoñczeniu roku kalendarzowego Zarz±d zosta³ odwo³any z innej przyczyny.
7. Rada rozpoznaje sprawê odwo³ania Zarz±du z przyczyny okre¶lonej w ust. 6 na sesji zwo³anej nie wcze¶niej ni¿ po up³ywie 14 dni od podjêcia uchwa³y w sprawie nie udzielenia Zarz±dowi absolutorium. Po zapoznaniu siê z opini± Komisji Rewizyjnej w sprawie uchwa³y Rady o nie udzieleniu absolutorium i po wys³uchaniu wyja¶nieñ Zarz±du, Rada mo¿e odwo³aæ Zarz±d bezwzglêdn± wiêkszo¶ci± g³osów ustawowego sk³adu Rady w g³osowaniu tajnym.
8. Rada mo¿e odwo³aæ cz³onków Zarz±du z wyj±tkiem Przewodnicz±cego z zastrze¿eniem ust. 10 z innej przyczyny ni¿ nie udzielenia absolutorium jedynie na wniosek 1/4 ustawowego sk³adu Rady. Wniosek wymaga formy pisemnej i uzasadnienia.
9. Wniosek, o którym mowa w ust. 8 podlega zaopiniowaniu przez Komisjê Rewizyjn±.
10. Rada mo¿e odwo³aæ Przewodnicz±cego Zarz±du wiêkszo¶ci± 2/3 g³osów ustawowego sk³adu Rady, w g³osowaniu tajnym, na zasadach i w trybie okre¶lonym w ust. 8. Odwo³anie Przewodnicz±cego Zarz±du jest równoznaczne z odwo³aniem pozosta³ych cz³onków Zarz±du.
11. Rada mo¿e na uzasadniony wniosek Przewodnicz±cego Zarz±du odwo³aæ poszczególnych cz³onków Zarz±du zwyk³± wiêkszo¶ci± g³osów, w obecno¶ci co najmniej po³owy ustawowego sk³adu Rady, w g³osowaniu tajnym.
12. Je¿eli wniosek o odwo³anie Zarz±du lub Przewodnicz±cego Zarz±du nie uzyska³ wymaganej wiêkszo¶ci g³osów, kolejny wniosek o odwo³anie mo¿e byæ zg³oszony nie wcze¶niej ni¿ po up³ywie 6 miesiêcy od poprzedniego g³osowania, z zachowaniem trybu przewidzianego w ust. 8 i ust. 10.
13. W razie odwo³ania Zarz±du z przyczyn, o których mowa w ust. 6-10 Rada wybiera w ci±gu l miesi±ca nowy Zarz±d na zasadach okre¶lonych w ust.2-5.
14. Do czasu wyboru nowego Zarz±du obowi±zki Zarz±du wykonuje dotychczasowy Zarz±d.
15. W przypadku z³o¿enia rezygnacji z cz³onkostwa w Zarz±dzie, Rada podejmuje uchwa³ê o przyjêciu rezygnacji i zwolnieniu z pe³nienia obowi±zków cz³onka Zarz±du zwyk³± wiêkszo¶ci± g³osów, nie pó¼niej ni¿ w ci±gu l miesi±ca od daty z³o¿enia rezygnacji. W przypadku z³o¿enia rezygnacji przez Przewodnicz±cego Zarz±du Rada na najbli¿szej sesji podejmuje uchwa³ê o przyjêciu rezygnacji ca³ego Zarz±du.
ló. Nie podjecie przez Radê uchwa³y w terminie, o którym mowa w ust. 15 jest równoznaczne z przyjêciem rezygnacji z up³ywem ostatniego dnia miesi±ca, w którym powinna byæ podjêta uchwa³a.
17. W przypadku z³o¿enia rezygnacji przez cz³onka Zarz±du nie bêd±cego jego Przewodnicz±cym, Przewodnicz±cy Zarz±du obowi±zany jest, najpó¼niej w ci±gu 1 miesi±ca od dnia przyjêcia rezygnacji lub up³ywu okresu, o którym mowa w ust. 16 przedstawiæ Radzie nowa kandydaturê na cz³onka Zarz±du.
§26.
1. Zarz±d obraduje na posiedzeniach zwo³ywanych przez Przewodnicz±cego Zarz±du lub w jego imieniu przez Zastêpcê Przewodnicz±cego w miarê potrzeb, jednak nie rzadziej ni¿ raz w miesi±cu.
2. Posiedzeniu Zarz±du przewodniczy Przewodnicz±cy lub inny cz³onek Zarz±du.
3. Uchwa³y Zarz±du podejmowane s± w g³osowaniu jawnym zwyk³± wiêkszo¶ci± g³osów w obecno¶ci co najmniej po³owy ustawowego sk³adu Zarz±du. Uchwa³y s± podpisywane przez wszystkich cz³onków Zarz±du bior±cych udzia³ w g³osowaniu.
4. W posiedzeniach Zarz±du mog± uczestniczyæ bez prawa g³osowania Przewodnicz±cy Rady, Zastêpca Przewodnicz±cego Rady, Przewodnicz±cy Komisji oraz Sekretarz. Zarz±d mo¿e zaprosiæ na swoje posiedzenia tak¿e inne osoby.
5. Z ka¿dego posiedzenia Zarz±du sporz±dza siê protokó³, który winien zawieraæ:
1/numer, datê i miejsce posiedzenia,
2/ stwierdzenie prawomocno¶ci posiedzenia,
3/ za³±czone do niego listy obecno¶ci,
4/ porz±dek obrad,
5/ przebieg obrad,
6/ podpis Przewodnicz±cego Zarz±du lub Przewodnicz±cego Obrad oraz Sekretarza Zarz±du.
6. Protokó³ sporz±dza Sekretarz Zarz±du.
7. Zarz±d sk³ada Radzie sprawozdanie z pracy miêdzy sesjami Rady.
8. Postanowienia § 19 ust. 2 i 3 stosuje siê odpowiednio.
§27.
1. Przewodnicz±cy Zarz±du reprezentuje Osiedle na zewn±trz.
2. Do zadañ Przewodnicz±cego Zarz±du nale¿y:
1/ organizowanie pracy Zarz±du,
2/ wydawanie Sekretarzowi oraz Skarbnikowi poleceñ i wskazówek dotycz±cych
sposobu prowadzenia spraw,
3/podpisywanie korespondencji wychodz±cej i dokumentów Zarz±du
4/ przedk³adanie Przewodnicz±cemu Rady Miasta P³ocka uchwa³ Rady w ci±gu 7 dni od daty ich podjêcia.
3. Przewodnicz±cy Zarz±du uczestniczy w Sesjach Rady Miasta P³ocka.
§28.
1. Zastêpca Przewodnicz±cego Zarz±du wykonuje zadania powierzone mu przez Przewodnicz±cego Zarz±du zgodnie z jego wskazówkami i poleceniami
2. Zastêpca Przewodnicz±cego Zarz±du sprawuje funkcjê Przewodnicz±cego w razie nieobecno¶ci lub niemo¿liwo¶ci pe³nienia przezeñ obowi±zków.
3. Sekretarz Zarz±du prowadzi biuro Zarz±du.
4. Skarbnik Zarz±du prowadzi sprawy finansowe Osiedla.
§29.
1. Zarz±d wykonuje uchwa³y Rady i zadania Osiedla okre¶lone przepisami prawa.
2. Do kompetencji Zarz±du nale¿y realizowanie decyzji Rady oraz nadzorowanie ich wykonania, a w szczególno¶ci:
1/ ¶cis³a wspó³praca z podmiotami gospodarczymi,
2/ prowadzenie gospodarki Osiedla w ramach przyjêtych planów i wykonywanie zwi±zanych z tym czynno¶ci,
3/ dysponowanie ¶rodkami finansowymi Osiedla i odpowiedzialno¶æ za ich prawid³owe zagospodarowanie,
4/ dba³o¶æ o maj±tek Osiedla,
5/ przygotowanie projektów uchwa³ Rady i okre¶lenie sposobu ich
realizacji.

ROZDZIA£ IV Mienie osiedlowe
§30.
1. Rada uprawniona jest do zarz±dzania, i gospodarowania czê¶ci± mienia komunalnego przekazanego jej przez organy Miasta do korzystania, zarz±dzania i rozporz±dzania dochodami z tego ¼ród³a bez prawa zbywania, obci±¿ania i ustanowienia ograniczonych praw rzeczowych.
2. Umowy dotycz±ce siedziby dla Rady Osiedla oraz zabezpieczenia mediów zawiera Prezydent Miasta. Do mediów zalicza siê: op³aty za energiê elektryczn±, ciepln±, gaz, wodê, telefon stacjonarny.
3. Zapewnienie siedziby przeznaczonej na dzia³alno¶æ Osiedla oraz jej wyposa¿enie (meble) i utrzymanie nale¿y do Prezydenta Miasta.
4. Obowi±zkiem osób uczestnicz±cych w zarz±dzaniu mieniem jest zachowanie szczególnej staranno¶ci przy wykonywaniu zarz±du tym mieniem i jego ochrona.
5. Zasady inwentaryzacji ¶rodków trwa³ych w siedzibach Rad okre¶la Prezydent Miasta w drodze zarz±dzenia na wniosek Skarbnika Miasta.
§31.
1. ¬ród³ami finansowania wydatków samorz±du osiedlowego s±:
1/ ¶rodki finansowe okre¶lone przez Radê Miasta P³ocka w bud¿ecie Miasta P³ocka,
2/ ¶rodki finansowe z innych ¼róde³, np. od osób prawnych, fizycznych i innych jednostek nie posiadaj±cych osobowo¶ci prawnej,
4/ dochody z mienia przekazanego,
5/ ¶rodki przydzielone na wykonanie zadañ zleconych.
2. Szczegó³owe przeznaczenie tych ¶rodków Rada ka¿dorazowo okre¶la w formie uchwa³y.
3. ¦rodki finansowe okre¶lone w ust. l pkt. 2 wp³ywaj± na konto dochodów miasta (ze wskazaniem nazwy Rady) i przeznaczane s± na cele wskazane przez wp³acaj±cego, je¶li je okre¶li.
4. Potwierdzenia przyjêcia ¶rodków, o których mowa w ust. l pkt. 2 mo¿e dokonywaæ Przewodnicz±cy Rady Mieszkañców Osiedla ³±cznie z Przewodnicz±cym Zarz±du Osiedla.
§32.
1. ¦rodki finansowe bêd±ce w dyspozycji Osiedla mog± byæ przeznaczone na:
a/ dzia³alno¶æ bie¿±c± Osiedla, a w szczególno¶ci na materia³y biurowe, ¶rodki czysto¶ci, us³ugi pocztowe, bilety komunikacji miejskiej, drobne wyposa¿enie siedziby. Wysoko¶æ zakupu jednostkowego oraz limit wydatków bie¿±cych okre¶la Prezydent Miasta w drodze zarz±dzenia,
b/ organizacjê przedsiêwziêæ sportowo - rekreacyjnych dla mieszkañców osiedla oraz spotkañ ¶rodowiskowych z okazji ¦wi±t, Dnia Dziecka, Dnia Matki itp.,
c/ wspieranie jednostek organizacyjnych w zakresie dopuszczonym ustaw± o finansach publicznych.
2. W sytuacjach okre¶lonych w pkt. 1c wsparcie mo¿e odbywaæ siê wy³±cznie poprzez zmianê bud¿etu polegaj±c± na zmniejszeniu ¶rodków finansowych bêd±cych w dyspozycji Rady i zwiêkszenie bud¿etu danej jednostki.
§33.
1. Uchwa³y dotycz±ce wykorzystania ¶rodków finansowych podpisane przez Przewodnicz±cego Rady i osoby upowa¿nione przez Radê, dostarczane s± Skarbnikowi Miasta za po¶rednictwem Biura Obs³ugi Rady Miasta w oryginale z podpisem radcy prawnego i opatrzone pieczêci± Biura.
2. Wydatki ponoszone przez Osiedle dokonywane s± z zachowaniem Prawa Zamówieñ Publicznych.
3. Zakup materia³ów biurowych Rada mo¿e dokonywaæ wy³±cznie u wykonawcy zamówienia publicznego wskazanego przez Urz±d Miasta.
4. Rada upowa¿nia 4 osoby (z wy³±czeniem Przewodnicz±cego i jego Zastêpcy) do podpisywania uchwa³ finansowych, przy czym uchwa³ê podpisuj± dwie z tych osób.
§34.
1. W przypadku konieczno¶ci zakupu wyposa¿enia siedziby na kwotê, która spowoduje przekroczenie kwot wydatków okre¶lonych w § 32 ust. l ppkt. a, Rada winna wyst±piæ z wnioskiem do Biura Obs³ugi Rady Miasta o wyra¿enie zgody na zwiêkszenie kwot w ramach posiadanych ¶rodków.
2. Dokonywanie wydatków okre¶lonych w ust. 1 wymaga akceptacji Sekretarza Miasta.
§35.
1. Wydatki ponoszone przez Radê dokonywane s± na podstawie faktur VAT lub rachunków wystawionych na Urz±d Miasta P³ocka z dodaniem nazwy Rady Mieszkañców Osiedla.
2. P³atno¶ci mog± byæ dokonywane w formie bezgotówkowej i gotówkowej.
§36.
Na realizacjê zadañ Rada mo¿e pobraæ zaliczkê. Wysoko¶æ zaliczki okre¶la Prezydent Miasta w drodze zarz±dzenia.
§37.
Do pobrania zaliczki upowa¿niony jest Skarbnik Zarz±du, a w razie jego nieobecno¶ci inny cz³onek organów Osiedla upowa¿niony przez Radê. Pobran± zaliczkê nale¿y rozliczyæ w terminie 14 dni od jej pobrania (ostateczny termin rozliczenia zaliczek up³ywa z dniem 20 grudnia danego roku bud¿etowego). Nie rozliczenie zaliczki, uniemo¿liwia pobranie kolejnej. Zaliczkê rozlicza osoba j± pobieraj±ca. W tym celu winien byæ wype³niony druk rozliczenia zaliczki przez Biuro Obs³ugi Rady Miasta oraz do³±czone orygina³y faktur (rachunków) dokumentuj±cych wydatki poniesione w ramach zaliczki oraz inne dokumenty ¶wiadcz±ce o rozdysponowaniu dokonanych zakupów, osobach bior±cych udzia³ w przedsiêwziêciu itp.
§38.
1. Osoba upowa¿niona do pobrania zaliczki winna z³o¿yæ wniosek o zaliczkê do Biura Obs³ugi Rady Miasta. Wniosek taki musi zostaæ zatwierdzony pod wzglêdem merytorycznym przez Przewodnicz±cego Zarz±du Osiedla i upowa¿nionego pracownika Biura Obs³ugi Rady Miasta, natomiast pod wzglêdem formalno - rachunkowym przez Skarbnika Miasta, a zatwierdzony do wyp³aty przez Sekretarza Miasta.
2. Zatwierdzony wniosek o zaliczkê winien byæ z³o¿ony do Wydzia³u Skarbu i Bud¿etu - Oddzia³ Finansowo - Ksiêgowy co najmniej na 2 dni robocze wcze¶niej.
§39.
1. Orygina³y faktur i rachunków winny byæ opisane na odwrocie w nastêpuj±cy sposób:
a/ okre¶lenie przeznaczenia wydatku oraz wskazanie podstawy dokonania wydatku, czyli numer i data uchwa³y Rady. Czynno¶æ tê wykonuje Przewodnicz±cy Zarz±du Osiedla, b/ opisana faktura (rachunek) dostarczana jest do Biura Obs³ugi Rady
Miasta, gdzie upowa¿niony pracownik dokonuje jej sprawdzenia pod wzglêdem merytorycznym, c/ sprawdzenia formalno - rachunkowego dokonuje upowa¿niony pracownik komórki finansowej, d/ zatwierdzenia do wyp³aty dokonuje Sekretarz Miasta i Skarbnik Miasta.
§40.
1. Faktury i rachunki o których mowa w § 39 realizowane przelewem dostarczane s± do Oddzia³u Finansowo - Ksiêgowego za po¶rednictwem Biura Obs³ugi Rady Miasta w terminie umo¿liwiaj±cym dokonanie zap³aty, tj. co najmniej na 3 dni robocze przed terminem zap³aty.
2. W przypadku nieterminowego dostarczenia faktur (rachunków) i zap³aty odsetek za zw³okê, odpowiedzialnym za ich zap³acenie jest Przewodnicz±cy Zarz±du.
§41.
1. Nadzór nad dzia³alno¶ci± finansow± Osiedla sprawuje Skarbnik Miasta P³ocka.
2. Obs³ugê fmansowo-ksiêgow± prowadzi Wydzia³ Skarbu i Bud¿etu Urzêdu Miasta P³ocka.
3. Gospodarka finansowa Osiedla prowadzona jest w ramach bud¿etu Miasta P³ocka.
4. Nadzór nad zasadno¶ci± merytoryczn± wydatków finansowych sprawuje Sekretarz Miasta, za po¶rednictwem Biura Obs³ugi Rady Miasta.
§42.
1. Rada na podstawie projektu bud¿etu w terminie do dnia 10 grudnia danego roku bud¿etowego sporz±dza i sk³ada do Biura Obs³ugi Rady Miasta plan finansowy na rok nastêpny wed³ug za³±cznika nr 4.
2. Biuro Obs³ugi Rady Miasta w terminie do dnia 20 grudnia danego roku bud¿etowego dokonuje weryfikacji planu finansowego Osiedla i po uzyskaniu akceptacji Sekretarza Miasta przekazuje plan Skarbnikowi Miasta.
§43.
Skarbnik Miasta ma prawo zakwestionowaæ:
II zaplanowane przez Radê wydatki w przypadku ich niezgodno¶ci z ustaw±
o finansach publicznych, 21 poniesione przez Radê wydatki w przypadku ich niezgodno¶ci z ustaw± o finansach publicznych.
§44.
1. W przypadku zmiany wysoko¶ci ¶rodków na dzia³alno¶æ Rady pomiêdzy projektem bud¿etu a bud¿etem Rada w terminie 14 dni od przyjêcia bud¿etu dokonuje korekty planu i przekazuje do Biura Obs³ugi Rady Miasta.
2. W przypadku okre¶lonym w § 43 pkt.l Rada w terminie 10 dni od otrzymania informacji dokonuje korekty planu i przekazuje do Biura Obs³ugi Rady Miasta.
§45.
Wydatki dokonane niezgodnie z ustaw± o finansach publicznych i Prawem Zamówieñ Publicznych nie bêdê uwzglêdniane. W tej sytuacji osoba która wydatkowa³a ¶rodki sprzecznie z prawem ponosi osobist± odpowiedzialno¶æ z tego tytu³u ³±cznie z obowi±zkiem zwrotu wydatkowanych ¶rodków.
§46.
1. W przypadku niewykorzystania ¶rodków finansowych Rada w trakcie roku bud¿etowego mo¿e z³o¿yæ wniosek do Prezydenta Miasta o przeniesienie niewykorzystanych ¶rodków na rzecz innej Rady.
2. W przypadku wp³ywu ¶rodków finansowych okre¶lonych w § 31 ust. l pkt. 2 po 30 listopada danego roku bud¿etowego i niemo¿liwo¶ci ich wydatkowania w danym roku bud¿etowym, Rada podejmuje uchwa³ê w trybie okre¶lonym w ust. l pkt. 2 i w terminie do dnia 15 stycznia nastêpnego roku mo¿e z³o¿yæ wniosek do Prezydenta Miasta o zwrot tych ¶rodków w drodze rozdysponowania nadwy¿ki bud¿etowej.

ROZDZIA£ V Referendum osiedlowe
§47.
1. Referendum mo¿e byæ przeprowadzone w ka¿dej wa¿nej dla Osiedla sprawie.
2. Referendum mo¿e byæ przeprowadzone z inicjatywy Rady lub na wniosek co najmniej 1/10 mieszkañców uprawnionych do g³osowania.
3. Referendum w sprawie odwo³ania Rady przed up³ywem kadencji przeprowadza siê wy³±cznie na wniosek mieszkañców, na zasadach okre¶lonych w ust. 2 nie wcze¶niej jednak ni¿ po up³ywie 12 miesiêcy od dnia wyborów lub od dnia ostatniego referendum w sprawie odwo³ania Rady przed up³ywem kadencji.
4. Uchwa³ê o przeprowadzeniu referendum w osiedlu podejmuje Rada Miasta P³ocka na wniosek podmiotów wymienionych w ust. 2.

ROZDZIA£ VI Prawa i obowi±zki Radnego Osiedla
§48.
1. Radny reprezentuje wyborców Osiedla, utrzymuje sta³± wiê¼ z mieszkañcami oraz organizacjami, przyjmuje zg³oszone postulaty i przedstawia je organom Rady do rozpatrzenia.
Radny jest obowi±zany braæ udzia³ w pracach Rady i jej organów. Mandat Radnego wygasa z up³ywem kadencji, na któr± zosta³ wybrany. Wyga¶niêcie mandatu przed up³ywem kadencji nastêpuje w przypadkach okre¶lonych w Ordynacji Wyborczej uchwalonej przez Radê Miasta P³ocka. Wyga¶niêcie mandatu Radnego nastêpuje równie¿ w wypadku odwo³ania ca³ej Rady w drodze referendum osiedlowego.

ROZDZIA£ VII
Nadzór nad dzia³alno¶ci± Osiedla
§49.
Nadzór nad dzia³alno¶ci± Osiedla sprawowany jest na podstawie kryteriów zgodno¶ci z prawem, celowo¶ci, rzetelno¶ci i gospodarno¶ci.
§50.
Rada Miasta P³ocka i Prezydent Miasta sprawuj ± nadzór nad dzia³alno¶ci± organów Osiedla.
§51.
1. Rada Miasta P³ocka:
1/ zatwierdza statut Osiedla w oparciu o opinie samorz±du osiedlowego.
2/ rozstrzyga sprawy sporne pomiêdzy Osiedlami,
3/ mo¿e przekazaæ realizacjê zadañ w³asnych miasta samorz±dowi osiedlowemu w drodze odrêbnej uchwa³y.
2. Rada Miasta i Prezydent Miasta maj± prawo ¿±dania niezbêdnych informacji i danych dotycz±cych organizacji oraz funkcjonowania Osiedla, jak równie¿ mog± uczestniczyæ w posiedzeniach Rady i jej organów.
3. Przewodnicz±cy Rady Miasta P³ocka organizuje spotkania z przedstawicielami Rad w miarê potrzeb, jednak nie rzadziej ni¿ raz na kwarta³.
§52.
1. Przewodnicz±cy Zarz±du Osiedla obowi±zany jest do przedstawienia Przewodnicz±cemu Rady Miasta uchwa³ organów Osiedla w ci±gu 7 dni od ich podjêcia.
2. Z przyczyn okre¶lonych w § 49 uchwa³y organów Osiedla mog± byæ uchylone przez Radê Miasta.
3. Przewodnicz±cy Rady Miasta wszczynaj±c postêpowanie w sprawach stwierdzenia niewa¿no¶ci uchwa³ organów Osiedla, mo¿e wstrzymaæ ich wykonanie.
4. O niewa¿no¶ci uchwa³ organów Osiedli w ca³o¶ci lub w czê¶ci - na wniosek Przewodnicz±cego Rady Miasta zaopiniowany przez Komisjê Rewizyjn± Rady Miasta - orzeka Rada Miasta w formie uchwa³y i w terminie nie d³u¿szym ni¿ 30 dni od daty dorêczenia uchwa³y Radzie Miasta.
§53.
1. W razie powtarzaj±cego siê ra¿±cego naruszania prawa przez organy Rady, Rada Miasta P³ocka mo¿e w drodze uchwa³y rozwi±zaæ Radê.
2. Rozwi±zanie Rady równoznaczne jest z rozwi±zaniem wszystkich organów Osiedla.
3. Prezydent Miasta wyznacza w drodze zarz±dzenia osobê, która do czasu wyborów nowych organów pe³ni funkcjê tych organów.
4. W zakresie gospodarki finansowej w sprawach nieuregulowanych postanowieniami Statutu Prezydent Miasta mo¿e wydawaæ zarz±dzenia. Zarz±dzenie wydawane jest na wniosek Skarbnika Miasta.

ROZDZIA£ VIII Postanowienia koñcowe
§54.
1. Organy Osiedla mog± u¿ywaæ w korespondencji na drukach herbu Miasta P³ocka wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 2.
2. Organy Osiedla u¿ywaj±, celem oznaczenia swoich siedzib tablic urzêdowych wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 3.
§ 55.
1. Utworzenie, po³±czenie, rozdzia³, zmiany granic i nazwy oraz zniesienia Osiedla dokonuje Rada Miasta P³ocka w drodze odrêbnej uchwa³y.
2. Zmiany w Statucie Osiedla uchwala Rada Miasta P³ocka z inicjatywy w³asnej lub Rady.
3. Statut Osiedla po uchwaleniu przez Radê Miasta P³ocka podlega og³oszeniu przez zamieszczenie jego tre¶ci w siedzibie Rady.
 
 
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytañ do SQL: 13